Thursday, November 15, 2012

ANAKKU

AKU menenunmu sejak kau dalam kandungan (Maz 139:13)...
AKU membentukmu dalam rahim ibumu...

AKU mengenalmu sebelum kau keluar dari kandungan(YER 1:5)...
AKU melihatmu selagi bakal anak dan AKU menulisnya dlm kitab-KU(Maz 139:16)...

AKU membuatmu menurut gambar dan rupa-KU...(Kej 1 ;26-27)...
AKU tau jumblah setiap helai rambut di kepalamu (Mat10 :30)...
AKU sangat mengasihimu, kau sangat berharga dan mulia di mata-KU (YES 43:4..)
AKU pun juga sudah melukismu di telapak tangan-KU (YES 49 :16)...

AKU sekali-kali tidak akan meninggalkanmu...
AKU juga sekali-kali tidak akan pernah membiarkanmu( Ibrani 13:5b)..
Sekalipun seorang perempuan bisa melupakan bayinya
Dan tidak menyayangi lagi anak dari kandunganya..
AKU tidak akan pernah melupakanmu (Yes 49:15..)
Muka-KU tidak akan  muram melihatmu (yer 3:12b)...
AKU slalu menantimu untuk kembali kepada-KU (YER3:22)...
Anak-KU, AKU mengasihimu.
 
 
Palangkaraya, 18 Feb 2012

No comments:

Post a Comment