Thursday, October 25, 2012

AKU LELAH TUHAN


Aku bersembunyi dari semua noda, supaya terlihat suci...
Aku selalu tersenyum, supaya terlihat bahagia...
Aku berusaha tegak, supaya terlihat kuat...

Munafik , itu kata yg pantas buatku !!!
Pembohong, itulah diriku !!!
Bebal , itu juga aku !!!

Yach, inilah aku...inilah diriku yang sebenarnya...
Yang selalu bersembunyi di balik topeng kepalsuan...
 Yang selalu bersembunyi di balik jubah kekudusan...

KAU tau semuanya TUHAN...
KAU melihat apa yang terjadi, semua yang kulakukan...
semua kepalsuan,semua kebohongan, semua kemunafikan...

aku lelah TUHAN...biarkan aku berdiam di kaki-MU...
beri aku air sejuk-MU,legakanlah dahagaku...
basuh aku dengan darah-MU, sucikanlah aku.....
ampuni aku dan terimalah aku lagi sebagai anak-MU
 
(palangkaraya, 7 des 2011)

No comments:

Post a Comment